BureauButler
Algemene voorwaarden
Laatste update: mei 2025
Welkom bij BureauButler, wij bieden hulp aan reclamebureaus, op afroep. Hulp die o.a. via de website www.bureaubutler.nl (de “Website”) ingeroepen kan worden. Wij helpen reclamebureaus bij het opvangen van piekbelastingen en bij disciplines die men (nog) niet in huis heeft.
Deze algemene voorwaarden (de “Voorwaarden”) zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en samenwerkingen tussen BureauButler en haar opdrachtgevers (“Opdrachtgevers”), met betrekking tot de diensten aangeboden door BureauButler (“Diensten”). BureauButler biedt haar Diensten aan onder de voorwaarde dat de Opdrachtgever deze Voorwaarden accepteert.
1 Definities
1.1 Bureaubutler, handelsnaam van Kalumma B.V., onder Nederlands recht, gevestigd en kantoorhoudend te Eindhoven aan de Kastanjelaan 400, 5616 LZ. BureauButler is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 94299587. Hierna wordt BureauButler ook aangeduid als “wij”.
1.2 Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van de Diensten van BureauButler en met BureauButler een Overeenkomst aangaat, of met BureauButler onderhandelt om een Overeenkomst aan te gaan. Opdrachtgever wordt ook aangeduid als “jij”.
1.3 Opdracht: iedere opdracht die Opdrachtgever aan BureauButler geeft voor het leveren van de Diensten, in welke vorm dan ook.
1.4 Diensten: alle werkzaamheden van BureauButler op het vlak van media- en marketingadvies en het genereren van new business.
1.5 Overeenkomst: de overeenkomst van opdracht die tot stand komt tussen BureauButler en Opdrachtgever, waaronder begrepen iedere wijziging of aanvulling hierop, waarin de Opdracht is vastgelegd.
2 Aanbiedingen en offertes
2.1 Alle aanbiedingen en offertes van BureauButler zijn vrijblijvend, tenzij anders is overeengekomen.
2.2 Een aanbieding of offerte is gebaseerd op een specifiek verzoek van Opdrachtgever en geldt alleen voor de specifieke onderliggende Opdracht. Aan een aanbieding of offerte kunnen geen rechten worden ontleend voor een toekomstige Opdracht of Overeenkomst.
2.3 BureauButler mag er bij het opstellen van de prijsopgave vanuit gaan dat de gegevens die Opdrachtgever verstrekt juist zijn.
3 Totstandkoming en uitvoering Overeenkomst
3.1 De Overeenkomst tussen BureauButler en Opdrachtgever komt ofwel tot stand op het moment dat BureauButler een Opdracht van Opdrachtgever schriftelijk aanvaardt, ofwel als BureauButler uitvoering aan de Opdracht geeft.
3.2 BureauButler heeft het recht om Opdrachten zonder opgave van redenen te weigeren.
3.3 Opdrachtgever moet Opdrachten en vervolginstructies altijd schriftelijk indienen bij BureauButler.
3.4 BureauButler zal de Overeenkomst zelfstandig en naar haar beste inzicht en vermogen uitvoeren, zonder toezicht of leiding van Opdrachtgever. BureauButler zal daarbij de benodigde zorgvuldigheid betrachten jegens Opdrachtgever en derden. Opdrachtgever kan wel aanwijzingen en instructies geven omtrent het resultaat van de Opdracht.
3.5 Opdrachtgever zal BureauButler alle informatie en materialen verstrekken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst. Als Opdrachtgever deze informatie en materialen niet op tijd verstrekt, mag BureauButler de Opdracht opschorten en extra kosten die voortkomen uit de vertraging factureren. BureauButler zal Opdrachtgever hier tijdig van op de hoogte brengen.
3.6 BureauButler heeft het recht om meer werkzaamheden te verrichten dan zoals vermeld in de Overeenkomst en deze werkzaamheden in rekening te brengen, indien dit noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de Opdracht. BureauButler zal Opdrachtgever hier tijdig van op de hoogte brengen.
4 Duur en beëindiging Overeenkomst
4.1 BureauButler en Opdrachtgever gaan de Overeenkomst aan voor bepaalde tijd, tenzij zij schriftelijk anders overeenkomen.
4.2 De Overeenkomst is beperkt naar inhoud en/of tijd, gebaseerd op de (product)keuze van Opdrachtgever en zal door het volbrengen van deze inhoud of tijd automatisch eindigen. Wanneer de Overeenkomst niet uitdrukkelijk beperkt is naar tijd wordt een opzegtermijn gehanteerd van twee maanden.
4.3 BureauButler mag de Opdracht opschorten als zij door omstandigheden (die buiten haar invloedsfeer liggen of waarvan zij niet op de hoogte was) tijdelijk haar verplichtingen niet kan nakomen.
4.4 BureauButler kan de Overeenkomst direct opzeggen, zonder verplicht te zijn tot schadevergoeding of schadeloosstelling, in de volgende gevallen:
4.4.1 Opdrachtgever is failliet of in surseance van betaling;
4.4.2 Opdrachtgever wordt ontbonden of geliquideerd;
4.4.3 Opdrachtgever wordt onder curatele gesteld of overlijdt;
4.4.4 Opdrachtgever kan door andere omstandigheden niet langer vrijelijk over zijn vermogen beschikken.
4.5 BureauButler kan de Overeenkomst direct opzeggen of ontbinden, zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, als Opdrachtgever zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet op tijd nakomt. Opdrachtgever moet BureauButler bij niet-nakoming van haar verplichtingen een schadevergoeding betalen of schadeloosstellen.
5 Uitvoeringstermijn
5.1 BureauButler en Opdrachtgever kunnen een termijn overeenkomen waarbinnen BureauButler de Opdracht zoals vastgelegd in de Overeenkomst uitvoert (de “Uitvoeringstermijn”). De Uitvoeringstermijn gaat in op het moment dat BureauButler de Opdracht van Opdrachtgever schriftelijk bevestigt.
5.2 Als BureauButler de Uitvoeringstermijn overschrijdt, dan heeft Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding. Ook kan Opdrachtgever de Overeenkomst niet ontbinden bij termijnoverschrijding door BureauButler, tenzij de uitvoering ervan blijvend onmogelijk is of BureauButler de Opdracht ook niet uitvoert binnen een door haar opnieuw schriftelijk medegedeelde termijn.
6 Tarieven en betaling
6.1 Opdrachten worden uitgevoerd tegen de tarieven die in de Overeenkomst zijn opgenomen.
6.2 BureauButler mag de tarieven tussentijds verhogen in het geval van onvoorziene kostprijsverhogende omstandigheden die plaatsvinden na totstandkoming van de Overeenkomst.
6.3 Tarieven zijn exclusief eventuele onkosten van BureauButler en exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege.
6.4 Alle kosten in verband met de totstandkoming van de Overeenkomst worden gedragen door Opdrachtgever.
7 Betaling, voorfinanciering door Bureaubutler, kredietwaardigheidsonderzoek
7.1 BureauButler stuurt Opdrachtgever, afhankelijk van het type product of dienstverlening, een jaarlijkse / maandelijkse / eenmalige factuur voor de verleende diensten, conform overeengekomen prijs. Opdrachtgever dient de betaling binnen 14 dagen na de factuurdatum te voldoen.
7.2 Als Opdrachtgever de factuur niet binnen de gestelde termijn betaalt, is hij direct in verzuim, zonder dat een ingebrekestelling is vereist. Opdrachtgever is dan een rente verschuldigd van 5%. De rente wordt berekend vanaf het moment dat Opdrachtgever in verzuim is tot het moment dat Opdrachtgever het volledige bedrag heeft voldaan.
7.3 BureauButler kan de kredietwaardigheid van Opdrachtgever laten onderzoeken door een externe partij. Bij twijfel aan de kredietwaardigheid kan een vooruitbetaling van Opdrachtgever gevraagd worden. In dat geval zal BureauButler de kosten van de Opdracht niet of niet geheel voorfinancieren.
8 Wijziging Opdracht
8.1 Als tijdens het uitvoeren van de Opdracht blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de inhoud van de Opdracht te wijzigen of aan te vullen, dan zullen BureauButler en Opdrachtgever dat in onderling overleg doen.
8.2 Bij wijziging van de Opdracht kan BureauButler de overeengekomen prijs verhogen of verlagen. BureauButler zal, indien dit mogelijk is, daarvan een prijsopgave doen. Bij wijziging van de Opdracht kan ook de Uitvoeringstermijn veranderen. Opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de Opdracht, prijs en Uitvoeringstermijn.
9 Uitvoering door derden
9.1 BureauButler kan de Opdracht geheel of gedeeltelijk door een derde laten uitvoeren, indien dit noodzakelijk is voor een behoorlijke uitvoering van de Opdracht.
9.2 Als BureauButler zich geheel of gedeeltelijk laat vervangen door een derde, blijft BureauButler verantwoordelijk voor het resultaat van de Opdracht.
10 Eigendomsvoorbehoud
10.1 Als BureauButler aan Opdrachtgever enige informatie, producten of materialen levert met betrekking tot de uitvoering van de Opdracht en Overeenkomst, blijven deze zaken eigendom van BureauButler totdat Opdrachtgever al zijn verplichtingen volledig is nagekomen. Intellectuele Eigendomsrechten zijn van deze bepaling uitgesloten, omdat deze te allen tijde bij BureauButler blijven berusten (zie artikel 12).
10.2 Opdrachtgever zal alles doen dat redelijkerwijs van hem verwacht kan worden om de eigendommen van BureauButler veilig te stellen.
10.3 Als BureauButler zijn eigendomsrechten wil uitoefenen, zal Opdrachtgever onvoorwaardelijke en onherroepelijke toestemming geven aan BureauButler om alle plaatsen te betreden waar de eigendommen zich bevinden, zodat BureauButler de eigendommen terug kan nemen.
11 Privacy
11.1 Wij achten privacy van groot belang. BureauButler acteert conform de Europese privacywetgeving, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”) c.q. de General Data Protection Regulation (GDPR).
11.2 BureauButler heeft het privacy beleid uitgewerkt in een separaat Privacy Statement, hetgeen onderdeel uitmaakt van de overeenkomst. Dit beleid is te vinden op www.bureaubutler.nl/privacy.
12 Intellectuele eigendomsrechten
12.1 BureauButler is de exclusieve eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten rustend op en voortvloeiend uit de Diensten die worden ontwikkeld en/of gebruikt ter uitvoering van de Overeenkomst, zoals (maar niet beperkt tot): patenten, patentaanvragen, handelsmerken, handelsmerkaanvragen, dienstmerken, handelsnamen, auteursrechten, handelsgeheimen, licenties, domeinnamen, know how, eigendomsrechten en processen (de “Intellectuele Eigendomsrechten”). BureauButler is ook de exclusieve eigenaar van alle Intellectuele Eigendomsrechten op en met betrekking tot andere diensten van en informatie aangeboden door BureauButler.
12.2 Zolang Opdrachtgever aan al zijn verplichtingen voldoet, verleent BureauButler aan Opdrachtgever een niet-overdraagbare, exclusieve, niet-sublicentieerbare, royalty-vrije licentie voor het gebruik van de Diensten en informatie die voortkomen uit de uitvoering van de Overeenkomst, voor de doeleinden zoals beschreven of bekend ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst. Als Opdrachtgever niet (langer) aan zijn verplichtingen voldoet, kan BureauButler deze licentie intrekken zonder dat een ingebrekestelling is vereist. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om de Diensten en informatie voor enig ander doel te gebruiken dan zoals in de Overeenkomst of anderszins schriftelijk is overeengekomen.
13 Overmacht
13.1 BureauButler hoeft haar verplichtingen uit de Overeenkomst niet na te komen, indien er sprake is van overmacht. Van overmacht is sprake als BureauButler haar verplichtingen onmogelijk kan nakomen vanwege een of meerdere omstandigheden die niet aan BureauButler kunnen worden toegerekend.
13.2 Opdrachtgever kan tijdens de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Als deze periode langer duurt dan 30 dagen mogen zowel Opdrachtgever als BureauButler de Overeenkomst ontbinden, zonder dat ze verplicht zijn tot schadevergoeding.
13.3 Als BureauButler voor het intreden van de overmacht reeds een deel van de verplichtingen uit de Overeenkomst is nagekomen en dit deel zelfstandige waarde heeft, mag BureauButler over het nagekomen deel een factuur sturen.
14 Geheimhouding
14.1 BureauButler en Opdrachtgever zullen alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst en onderhandelingen uitwisselen geheimhouden jegens derden. Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd als dit voortvloeit uit de aard van de informatie of de informatie expliciet als vertrouwelijk wordt aangemerkt door BureauButler en/of Opdrachtgever.
14.2 BureauButler en Opdrachtgever zullen de vertrouwelijke informatie niet voor enig ander doel gebruiken of openbaren dan nodig is in verband met de uitvoering van de Overeenkomst.
14.3 BureauButler en Opdrachtgever zijn niet verplicht tot schadevergoeding of schadeloosstelling, indien zij wettelijk verplicht zijn tot bekendmaking van de vertrouwelijke informatie en gevolg geven aan deze wettelijke plicht.
15 Aansprakelijkheid
15.1 BureauButler is alleen aansprakelijk voor schade van Opdrachtgever, indien deze schade rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van een tekortkoming van BureauButler. De bewijslast voor het vereiste causale verband ligt bij Opdrachtgever.
15.2 BureauButler is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat BureauButler bij de uitvoering van de Overeenkomst is uitgegaan van door Opdracht gegeven verstrekte onjuiste of onvolledige informatie.
15.3 Als BureauButler om welke reden dan ook toch aansprakelijk is, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot een bedrag van maximaal 50% van de factuurprijs van de Overeenkomst.
15.4 De aansprakelijkheid van BureauButler is in ieder geval beperkt tot het bedrag dat de verzekeraar van BureauButler in dat specifieke geval uitkeert.
15.5 Niets in deze Voorwaarden zal de aansprakelijkheid van BureauButler uitsluiten of beperken, wanneer deze niet uitgesloten of beperkt kan worden onder toepasselijk recht, zoals bij opzet of grove schuld van BureauButler.
16 Vrijwaring
16.1 Voor zover de wet dit toelaat, zal Opdrachtgever BureauButler vrijwaren voor en schadeloosstellen inzake alle aansprakelijkheden, schade, verliezen en kosten (inclusief schikkingskosten en redelijke advocaatkosten) die voortkomen uit vorderingen van derde partijen die schade lijden door uitvoering van de Overeenkomst, tenzij de oorzaak aan BureauButler toerekenbaar is.
16.2 In het geval dat derden BureauButler aanspreken in situaties zoals omschreven in 16.1, zal Opdrachtgever BureauButler zowel buiten als in rechte bijstaan en alles doen dat van hem verwacht mag worden.
17 Overig
17.1 Als BureauButler (onderdelen van) deze Voorwaarden niet afdwingt, kan dit niet worden beschouwd als afstand van het recht om dit op een later tijdstip wel tegenover Opdrachtgever af te dwingen.
17.2 Opdrachtgever kan zijn rechten en verplichtingen onder deze Voorwaarden en de Overeenkomst tussen Bureaubutler en Opdrachtgever niet overdragen aan derde partijen.
17.3 Bureaubutler kan alle rechten en verplichtingen in deze Voorwaarden toewijzen en/of overdragen in het geval van een fusie, overname of verkoop van activa, krachtens de wet of anderszins.
17.4 Als enige bepaling van deze Voorwaarden en/of de Overeenkomst onrechtmatig, nietig, vernietigbaar of anderszins niet afdwingbaar wordt geacht, doet dit geen afbreuk aan de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van deze Voorwaarden en de Overeenkomst. Het onrechtmatige, nietige, vernietigbare of anderszins niet afdwingbare deel wordt (geacht te zijn) vervangen door een geldige en afdwingbare bepaling die het doel en de strekking van de vervangen bepaling zo dicht mogelijk benadert.
18 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
18.1 Deze Voorwaarden en alle Overeenkomsten tussen BureauButler en Opdrachtgever worden uitsluitend beheerst door Nederlands recht.
18.2 Tenzij in strijd met het dwingend recht, zullen alle geschillen en vorderingen voortvloeiend uit of in verband met deze Voorwaarden en/of Overeenkomsten uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Eindhoven.
19 Vragen, opmerkingen en suggesties
BureauButler wil haar Opdrachtgevers optimale service bieden. Als je een vraag, opmerking of suggestie hebt, dan kun je contact met ons opnemen via onderstaande contactgegevens of via het contactformulier op de Website. Wij proberen binnen 2 werkdagen op berichten te reageren.
Bureaubutler
Kastanjelaan 400
5616 LZ Eindhoven
M: info@bureaubutler.nl
W: www.bureaubutler.nl
KvK-nummer: 94299587
BTW-nummer: NL866720194B01